מי ביטל את הגיור של רות?

קוראים לראש הממשלה לפתוח את שערי היהדות

טופס משלוח המייל בתחתית הדף

מי ביטל את הגיור של רות. עיצוב: אריה זונשיין, lionways

עיצוב: אריה זונשיין, lionways

בעשרים השנים האחרונות מובילה המדינה מאמץ לאומי גדול לשלב את יותר מ-300 אלף העולים הנחשבים חסרי דת בעם היהודי. אלא שהמפלגות החרדיות השותפות בקואליציה והרבנים החרדים השולטים ברבנות הראשית עושים כל מאמץ לחבל בכך. כתוצאה מכך גוירו בשנים האחרונות רק כאלפיים מעולי חבר המדינות בשנה, מספר שמהווה כשלון מוחץ. מתוך גרים אלה 800 מתגיירים בגיורי צה"ל שנותנים עתה למתקפה קשה. גם לאחר הגיור נתקלים הגרים בקשיים ברישום היהדות ובנישואים.

כשלון זה בולט במיוחד לאור העובדה שמדי שנה נולדים לעולים אלה כמה אלפי ילדים שאינם יהודים על פי ההלכה. כלומר לא רק שהמדינה אינה מצליחה להכיל את העולים המוגדרים "חסרי דת" אל העם היהודי, אלא שמספרם הולך וגדל.

במשך עשרות שנים נמשך המאבק של יהודי התפוצות להכרה בגיורים של כל הזרמים, כלומר להכרה של המדינה היהודית בגיורים של הרוב הגדול בין יהודי התפוצות. גם לאחר שבג"צ הורה למדינה להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים לצורך חוק השבות מדינת ישראל עדין אינה מאפשרת לגרים אלה להתחתן פה.

מדיניות זו מנוגדת לחלוטין לרצון רוב הציבור. סקר מכון סמית לאתר חדו"ש מגלה ש-75% מהציבור היהודי בישראל, כולל 60% מהציבור הדתי, מתנגדים לביטול גיורים או להתניית גיור בשמירת שבת וכשרות. 84% מהציבור בישראל סבורים שהרבנות הראשית ובתי הדין הרבניים לא הצליחו או נכשלו במימוש האתגר הלאומי של גיור עולי ברית המועצות לשעבר. מחקר מדד הדת והמדינה, שערך מכון סמית בקיץ האחרון עבור חדו"ש, מגלה ש-61% מהציבור היהודי בישראל בעד שבירת המונופול האורתודוכסי על הגיור והכרה בכל סוגי הגיורים.

לקראת חגם של הגרים קוראים לנתניהו להוציא את הגיור מידי מי שאינם רוצים לגייר, לשלב את אחינו העולים בעם היהודי ולהכיר בגיורים של כל הזרמים. מומלץ להוסיף לנוסח המוצע דברים אישיים. זאת, תוך שימוש בלשון מכובדת כראוי לפניה לראש הממשלה.

"ואהבתם את הגר כמו שצוונו לאהוב את שמו ואהבת את ה' אלקיך". [הרמב"ם בתשובתו לר' עובדיה הגר]

 

 שלח מכתב / פנה למעצבי המדיניות 
המכתב ישלח ל:

פרטיך האישיים כפי שיופיעו במכתב:
*שם מלא

*ישוב

*טלפון

*דוא"ל

מומלץ להוסיף לטקסט מסר אישי קצר. חשוב להקפיד על לשון ראויה ומכובדת.
המיילים ישלחו בעיכוב קל, לאחר בדיקה שהם עומדים בקני המידה של המערכת.

פרטי הפנייה (1000 תוים מקסימום)

יש להקליד טקסט זה בתיבה המתאימה

מעוניין לקבל המידעון (ניוזלטר)

איך תוכל לפעול?